Vertrouwd bedrijf in nieuwe huisstijl

Autobedrijf Ron Plomp bestaat negentien jaar. ‘Het kind is volwassen geworden’, en dat was voor eigenaar Ron Plomp een mooi moment om het pand aan Meerland in de Purmer-Zuid een nieuwe uitstraling te geven. De nieuwe moderne kleurstelling siert niet alleen de gevel maar is doorgevoerd in de hele huisstijl, tot de leenauto’s aan toe. Tegelijk is de werkplaats aangepakt, deze is verhoogd zodat Plomp ook grotere auto’s nu efficiënt kan onderhouden en repareren en het bedrijf beter kan inspelen op de zakelijke markt.

Team Ron Plomp | Foto: Els Broers

RON PLOMP 2.0

Vertrouwd bedrijf in nieuwe huisstijl

Het is Ron Plomp 2.0, geeft een trotse Ron Plomp aan.  ‘Ik vond al een poosje dat het bedrijf toe was aan een meer moderne en professionele uitstraling. Onze vaste klanten kijken er wel doorheen maar er komen ook mensen van buiten de regio bij ons en dan telt de eerste indruk. De reacties zijn erg positief. Er kwam zelfs een bewoner van de overkant naar ons toe om te zeggen dat de buurt ervan is opgeknapt en een mooie chique uitstraling heeft gekregen,’ lacht hij.

‘Buurtsuper’

Plomp noemt zijn bedrijf niet voor niets de‘buurtsuper’. Negen van de tien vaste klanten voor onderhoud komen uit de omgeving. Het is dan ook één van de weinige autobedrijven die nog in een woonwijk is gevestigd. Dat heeft voor- en nadelen. Qua ruimte zou Plomp het liefst het dubbele oppervlak hebben, het is soms passen en meten. Dat zou echter betekenen dat het bedrijf moet verhuizen, richting Baanstee bijvoorbeeld.‘We hebben er wel over nagedacht. Maar daar ga je op in de massa, terwijl deze locatie heel uniek is’, zegt hij. ‘Hier snuffelen ook op zondag nog mensen rond tussen de auto’s. Er rijden hier sowieso heel veel mensen langs. Daarom wisselen we elke week de auto’s buiten, dan is er altijd wat nieuws te zien.’ Een ander groot voordeel van de locatie ‘in de wijk’ is dat klanten die hun auto voor onderhoud afleveren, naast het pand op de bus naar Amsterdam kunnen stappen naar hun werk of even naar het winkelcentrum kunnen lopen voor een boodschap terwijl ze wachten.

Verhoogde werkplaats

Het woekeren met ruimte maakt ook inventief. Tegelijk met het uitrollen van de nieuwe huisstijl is de werkplaats aangepakt. Het aanbrengen van led-verlichting, een lichtkoepel en een nieuwe roldeur met glas bracht een zee van licht. Door de verhoging van het plafond kan het bedrijf nu bovendien grotere auto’s servicen. ‘Dat is vooral voor de zakelijke markt van belang waar veel met busjes wordt gewerkt. Het is wat lastig om grip op deze doelgroep te krijgen. Deze trekt eerder naar de dealers of bedrijven die zich in bedrijfsauto’s hebben gespecialiseerd. Toch is groei onze ambitie omdat we zeker weten dat wij ook deze markt optimaal kunnen bedienen.Ons doel is altijd onze klanten zo snel mogelijk weer op de weg hebben, daar ligt onze kracht. Ook wanneer ze hier komen voor een kleine storing proberen we dat snel en ter plekke op te lossen zodat ze direct weer door kunnen. De waardering daarvoor zien we terug in onze reviews; op 3000 reviews scoren wij een 8.7, daar zijn we erg trots op.’

Betaalbare auto’s

Plomp koestert de vaste klantenkring die gewend is aan de persoonlijke aandacht en service die autobedrijf Ron Plomp biedt. Daarnaast onderscheidt het bedrijf zich met het assortiment auto’s. ‘We hebben gekozen voor een betaalbaar segment, waar de meeste vraag naar is,’licht hij toe. ‘Relatief jonge auto’s, met een redelijk aantal kilometers ineen betaalbare prijsklasse. Daar krijgen we belangstellenden op uit heel Nederland.Mensen rijden echt ver voor een specifieke auto.’

Focus op onderscheid

Al vanaf de start van zijn bedrijf, op 1 januari 2000, wist Ron Plomp hoe hij het wilde invullen. Door zijn ervaring inde autobranche, hij werkte daarvoor bij de Volkswagendealer, zag hij direct de potentie van de plek waar destijds het autobedrijf van Wim Ludwig zat. Toen hij hoorde dat deze zou stoppen aarzelde hij geen moment en had hij binnen drie maanden de overname geregeld. Plomp: ‘Ik wilde me onderscheiden in uitstraling;professioneel en laagdrempelig, en kwalitatief betere handel en service. Een aantal klanten kwam mee met de overname, maar we hebben het praktisch van nul opgebouwd. Dat is goed gelukt. Ik begon met één man, nu staan er zeven mensen op de loonlijst. Er staat een mooie zaak met een vaste klantenkring en een geweldig team. Dus op naar de volgende negentien jaar!’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *