Tim Visser van stagiair tot mede-eigenaar en directeur bij Karhof Groep

Bijna tien jaar geleden kwam Tim Visser als stagiair bij deKarhof Groep in Purmerend. Onlangs trad hij toe tot de directie als operationeel directeur en werd mede-eigenaar. Gertjan Karhof is algemeen directeur, neef Cees technisch directeur. Karhof groeit en bloeit. In Nieuw-Vennep is onlangs een extra pand gehuurd om de toename  aan schadeherstel voorbedrijfs- en vrachtwagens te verwerken. 

Tim Visser

“ ZELFSTANDIGHEID, ONDERNEMERSCHAP EN VERANTWOORDELIJKHEIDSGEVOEL…”

Tim Visser van stagiair tot mede-eigenaar en directeur bij Karhof Groep

Tim Visser (nu 32) schreef als stagiair (zijn achtergrond is commerciële economie; red.) een marketingplan en vervolgens heeft hij het wagenpark- en schadebeheerbedrijf DSG (onderdeel van van Karhof Groep) verder opgezeten uitgebouwd. Inmiddels is hij al enige jaren eindverantwoordelijk voor DSGWagenparkbeheer in Amsterdam. Er werken nu zes mensen, die 24/7 de wagenparkenvan klanten ‘rijdend’ houden. Hij is de laatste anderhalf jaar ook verantwoordelijk voor de vestiging Karhof Compaan Carrosserieën in Assen, dat in 2017 is gekocht. Sinds kort is hij mede-eigenaar van de Karhof Groep enoperationeel directeur voor alle vestigingen. Met Tim als mede-eigenaar endirecteur krijgen Gert-Jan en Cees Karhof meer tijd zich te richten opstrategie, productinnovatie en marktontwikkeling. Gert-Jan Karhof: “Wij zochten een directeur aan onze zijde die zich begeeft op het snijvlak van de operatie en commercie en leiding geeft met de menselijke maat. Tim past perfect in dat profiel. De wijze waarop hij de vestiging in Assen runt en zijn coachendleiderschap gaven bij mij de doorslag.” Cees Karhof vult aan: “Daarbij zijn wij ook wel trots dat hij zich bij ons in eigen huis heeft ontwikkeld.”

Normen en waarden

De Karhof Groep heeft tachtig jaar ervaring en bouwtjaarlijks zo’n duizend carrosserieën in haar drie vestigingen Karhof CompaanCarrosserieën Assen, Karhof Carrosserieën Nieuw-Vennep en Karhof Carrosserieën in Purmerend. DSG Wagenparkbeheer in Amsterdam verzorgt het beheer van debedrijfsvoertuigen. “Het wagenparkbeheer is erg belangrijk. Zo zitten we alseerste bij de klant om tafel en kunnen we snel problemen voor hem oplossen,”aldus Tim. Begin vorig jaar werd Tim Visser vestigingsmanager bij het bedrijf in Assen, waar hij ook de normen en waarden van Karhof inbracht.“Zelfstandigheid, ondernemerschap en verantwoordelijkheidsgevoel. Dat past bijons,” vertelt Tim. “Assen is nu helemaal op orde en draait goed. Ook dat isoorspronkelijk een familiebedrijf en daar merk je ook dat mensen zich betrokken voelen. We hebben voor Assen een vestigingsmanager uit de regio aangenomen. Dat werkt.” Inmiddels is Tim Visser als directeur Operations verantwoordelijk voorde vier vestigingen.

Specialisatie

In de recente economisch crisis kende Karhof zware tijden.Het pand aan de Van IJsendijkstraat werd verkocht aan Hegron Cosmetics enKarhof verhuisde naar de Ampèrestraat (hoofdkantoor) en de Herzstraat (kleinefabriek). Daar worden de kleinere open laadbakken/kiepers gemaakt. In Assen istegenwoordig de productie van de grotere laadbakken. In Nieuw-Vennep bouwt mende kleinere gesloten bakken van 4 x 2 x 2 meter. Tim: “Wij geloven in specialisatie per vestiging.” Volgens Visser heeft Karhof een uitstekende naam vanwege kwaliteit, leveringsbetrouwbaarheid en standaard vijf jaar garantie.“Wij bouwen gewoon de beste bak voor alle merken. Daarom is in 2015 gekozenvoor de naam ‘BesteBak’ als label. Die naam blijft hangen.”

Vechtmarkt

Bij het familiebedrijf werken in totaal 85 mensen. “Wijhebben een platte organisatie, met minder mensen dan vroeger, maar wel met goede mensen, die de juiste specialisaties hebben en die houden van innovatie,”vertelt Tim. Hij benadrukt dat vooral lichtgewicht bakken erg belangrijk zijn.“We opereren in een vechtmarkt. Dan moet je goedkoper en sneller werken en toch kwaliteit bieden. Dat betekent veel efficiency. Ook automatisering en innovatiezijn belangrijk punten binnen ons bedrijf.” Het is volgens Visser belangrijk de markt goed te volgen, want de ontwikkelingen gaan snel. Denk aan de toename vanelektrische wagens. ”We denken graag mee met de klant en kijken ook hoe we hetwerk voor de chauffeurs makkelijker kunnen maken. Dat betekent bijvoorbeeld eenlaadklep ipv een laaddeur en de instap voor de chauffeur nog makkelijker maken.” Een uitdaging is en blijft het personeelsbeleid. Tim: “Vooral de vraag:waar en hoe vind je de juiste mensen voor je bedrijf? De mensen hier houden,dat lukt ons goed.”

Keerpunt in logistiek

Tim Visser vervolgt: “Deze tijd is een keerpunt in de logistiek. Waar gaat het met de mobiliteit heen? Duurzaamheid is een belangrijk item. Daarom praten we veel met klanten en halen we zo veel informatie binnen.”Tim Visser denkt dat in de toekomst steeds meer distributiecentra zullen verschijnen, waar vrachtwagens op alle gewenste tijden hun lading kunnen brengen. Vervolgens zullen elektrische vervoersmiddelende bezorging regelen in de binnensteden. Tim Visser ziet overal kansen:“We gaan alleen maar vooruit,” klinkt het enthousiast. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *